Който учи…избира какво и къде да учи

Това не е разказ как едно претоварено дете излиза изпод купища книги и тежки амбиции, за да пребори конкуренция от стотици негови връстници за място в елитно столично училище… Семейството на 7-годишния Алекс разбира за възможността почти в последния момент – без конкретна подготовка за прием в първи клас, без специализирани уроци и без напрежението от мисленето за „съдбоносния момент“. Той с лекота преминава през разнородни тестове и интервюта с комисии, разбива конкуренцията и намира място сред малцината приети в паралелка с математическа насоченост…защото е учил  системно, защото родителите му осъзнават индивидуалните му нужди и интереси и защото посещава добра занималня с вдъхновяващ преподавател.

Промяната с различния подход на „Медиа“

Родителите на Алекс работят на пълен работен ден. Те имат будно и енергично дете с много интереси, въпроси и цял един свят за откриване…Вечерите са кратки и неподходящи за учене, а в детската градина не задоволяват любопитството му за още знания и предизвикателства, с което там му става скучно и това му действа демотивиращо. Всичко се променя след като майка му Нина посещава сугестопедични курсове и разбира, че има и други алтернативи за обучението на нейното дете. Тя записва Алекс при нас – в занималнята „Медиа“ Ботев, където той се включва активно във всички ежедневни занимания, надгражда знанията си, посещава класове като готварство, приложни изкуства, различни екскурзии и скаутски активности…Най-вече Алекс намира истински приятели със сходни интереси и същата жажда за знания и приключения.

Стимул и успех

Нина споделя, че не са се подготвяли вкъщи. С благодарност разказва, че успешното полагане на изпитите се дължи на учебния процес в къщата на „Медиа“ Ботев, където Мис Ели използва различни практики на обучение, с които стимулира децата. Колкото и да са различни упражненията в една система, те са еднотипни, но ако се съчетават няколко метода, то разнообразието запазва интереса и мотивацията. „Децата трябва да бъдат стимулирани, те могат да поемат много, да научат много“, казва Нина и вярва, че определящ е подхода към индивидуалните интереси и развитието на всяко дете. Допълва, че Алекс посещава също клуб по шах и тренира плуване, защото той сам си ги е избрал и ходи с желание.

Оценката

Оценката дали образователният център е по-доброто решение идва след време. В разговор, който Нина ни разказва, Алекс е споделил, че в „Медиа“ Ботев му харесва повече по две причини: първо не му доскучава, интересно му е и второ – госпожите са по-добри. Просто и ясно, но това и успешното му кандидатстване оформят най-високата оценка за нас…шестицата, която получаваме за работата си в Образователен център „Медиа“.
Пожелания за бъдещето
Стандартен въпрос, но Нина ни изненадва с порения скромен, но замислящ отговор – Алекс да продължи да играе шах, без значение дали в състезания или просто като хоби, защото играта разкрива характера и начина на мислене на участника, развива въображението с подготвяне на ходове и стратегии и  разчупва мисленето.
В по-дългосрочен план тя си пожелава да не се налага Алекс да учи в чужбина, а да намери желаната реализация тук, в България. Нещо, за което и „Медиа“ работи с пълни сили и голямо желание.

„Зелено лято за приключенци“

Нямаше как да не попитаме дали Алекс ще е с нас и през лятото. Отново с усмивката на Нина получихме още едно признание, този път за страхотните приключенски лета, които осигуряваме с лятната занималня на „Медиа“. Да, Алекс остава с нас и ще се включи в многото интересни екскурзии, игрите в парка и многото изненади, които очакват него и приятелите му от „Медиа“ Ботев.