Станислава Кръстева: ВСЕКИ МОЖЕ ДА СЕ НАУЧИ
Можеш ли да се представиш с няколко думи?
Станислава Кръстева: Работя в „Медиа” от 2007 година. Преподавала съм и на деца, и на възрастни. Водила съм английски език на хора, които се намират на различни нива от А1 до C1. Завършила съм педагогика и английска филология. Била съм и методик в „Медиа”.
Какво най-много харесваш в работата си като учител в „Медиа”
Станислава Кръстева: Свободата да експериментираш, да търсиш сам най-добрите методи, да ангажираш децата и да ги научиш. Мога да преценя дали да изостана с учебния материал на децата с един час и да обърна индивидуално внимание на това, в което всеки от тях намира трудности. На преподаването в „Медиа” ми харесва гъвкавостта. Богатия избор от материали и ресурси, който можем да ползваме, за да направим преподаването интересно.
Каква е твоята философия по отношение на работата с деца и предизвикателствата на преподаването на чужд език?
Станислава Кръстева: Според мен всеки може да се научи. Ако на едно дете му е трудно да научи английски език просто му трябват повече упражнение и внимание. Няма човек, който да не може да се научи. Трудностите на децата са свързани с това, че имат проблеми да се концентрират или просто нямат мотивация. Въпреки че децата са в група, на всяко едно трябва да се обърне индивидуално внимание. Всяко едно се намира на различно ниво и има различни способности и мотивация. Целта ми е да ги стимулирам и те да полагат усилия. Искам на децата да им бъде интересно и да намеря разнообразни начини, чрез които хем да запомнят, хем да им бъде приятно.
Имаш ли тайни, които използваш при преподаването?
Станислава Кръстева: Обичам да използвам игри. Ако групата позволява, обичам да правя видео клипчета, защото на децата много им харесва да се снимат и да се гледат след това. Този подход може да се прилага при по-напредналите групи. Трябва децата бързо да усвояват основния материал, за да остава време, в което да стигнем до това.
За годините преподаване. Кой според теб е най-ефикасния метод за задържането на детското внимание по време на преподаване?
Станислава Кръстева: Непрекъснато да се изисква от тях участие в заниманията. Да има някакъв вид движение и игра, да се редува сериозната работа с някаква разтоварваща дейност. Просто да имат допълнителни ресурси. Децата свикват с рутината на учебника, но това в един момент ги отегчава. За това трябва да има нещо, което не очакват.
Как успяваш да ангажираш децата да си изпълняват поставените им домашни?
Станислава Кръстева: Има деца, които се мотивират от това, как е протекъл часът им. Много е важно на децата да им бъде ясно, какво точно трябва да направят. Децата, на които им е харесал часът и разбират, точно те с желание си пишат домашните. На децата, на които им е трудно с усвояването на материала, обикновено не пишат домашни. Когато има деца, на които им е трудно разговарям с родителите, те също да им обръщат внимание. Връзката между родителите и децата е много важна. При всички деца, които имат проблеми това много помага.
Какви препоръки имаш към родителите, които имат такива деца?
Станислава Кръстева: Да се интересуват, какво правим в час. Дори родителите да не разбират езика, да погледнат дали всичко в учебниците на децата е попълнено. Има деца, които много небрежно са попълвали тетрадките си. Родителите по тетрадката речник винаги могат да проверят дали децата им са научили думичките, които имат като ги препитват. По този начин детето чувства ангажимент от страна на родителя. Като поддържаме редовна връзка с родителя децата са наясно, че нищо не остава без родителя да е осведомен и чувстват много ангажирани.
Вече около 10 години работиш в „Медиа”. С какво се откроява образователния център от всички останали?
Станислава Кръстева: В свободата да работиш и да си търсиш най-ефективните начини. Начина, по който ще накараш децата да усвоят знанията, свободата да варираш с методите и да избираш най-доброто за децата ми харесва. Всички деца, които подготвяме за Cambridge успяват успешно да си вземат сертификата. Имаме деца, които се готвят при нас от 1 клас и се явиха на изпит за сертификат CAE на Cambridge и го взеха успешно.